fbpx

עבודת מחקר ואנליזה למניית Meta(פייסבוק לשעבר)

META

המניה שביקשתם בפער הכי גדול שאנתח היא – Meta

מעניין אתכם לדעת יותר על אפשרויות ההשקעה שלנו? מוזמנים לתאם איתי שיחה ללא עלות:

https://calendly.com/noamfc/honland-discovery-call

קצת רקע על המוצרים ומה עושה החברה

חברת Meta היא הבעלים של כמה מהמותגים היותר מוכרים ברשת וכאלו שאנחנו מעבירים בהם שעות על גבי שעות מדי יום כבר למעלה מעשור:

1. פייסבוק– מוצר הדגל של החברה, עליו היא קמה וממנו היא התפתחה. הרשת החברתית המפורסמת והגדולה בעולם היא הפלטפורמה שהקים צוקרברג עוד בשנת 2004 וצברה תאוצה גלובלית במהירות מסחררת.

-האתר החל יותר כרשת חברתית לחלוקת תחושות ותמונות, אך כאשר החל לגווע יחסית בתחום זה הוא התפתח להיות המארקטפלייס הגדול בעולם והקבוצות החליפו את חדרי הפורום שהיו מקור חלוקת מידע בשנות ה-90 ותחילת ה-2000. הוספד רבות בעבר אך כעת נראה שבכל הקשור למידע הוא הטוב ביותרומשמש קניון פרסום מעולה עם יכולת טרגוט לקוחות אדירה.

2. אינסטגרם – המוצר שקם ב-2010 כאפליקציה משלימה בכלל לאספקת שרותים צבר מיליוני משתמשים במספר חודשים בעיקר במטרה לחלוק תמונות עם הרשת וחברים, נקנה בשנת 2012 על ידי פייסבוק(כיום Meta) כאשר היו למוצר 25 מיליון משתמשים והיום למעלה מ 1 מיליארד. כאשר הפלטפורמה נקנתה אף אחד לא ראה אותה מגיע למה שהיא היום(חוץ מצוקרברג כנראה). האפליקציה הפכה למקור הגדול ביותר בעולם לתמונות של פרטיים, ידוענים, בעלי עסקים ועוד. רבים מהעסקים מפעילים את החנויות שלהם ומציעים את כלל השירותים שלהם דרך האינסטגרם לבדו.

3. WhatsApp – אפליקציית המסרים המיידיים קמה ב 2009 ותפסה תאוצה מהר דווקא במדינות שאינן ארה"ב. היא נקנתה על ידי "מטא" בשנת 2014 בסכום חריג של 19 מיליארד דולר(מזומן ומניות) כאשר איננה מכניסה כלל כסף. הרכישה של החברה הביאה אותה לפרישה רחבה יותר גם מחוץ לשווקים בה החלה והיום היא בשימוש רחב גם בארה"ב בה היתה יחסית אלמונית בתחילת הדרך.

4. משקפי האוקולוס – תחום ה Realty Labs, מדבר על משקפי ה VR(מציאות מדומה) אשר מאפשרים לשחק תוך כדי תחושה שנמצאים פיזית בתוך המשחק. הפיתוח עצמו נעשה על ידי "מטא" ונכון להיום הפידבקים לגביו שנויים במחלוקת. התחום אמנם מכניס לחברה כסף אך היא מפסידה סכומי עתק בפיתוח שלו מדי חודש.

5. LLaMA – מוצר הבינה המלאכותית (AI) של חברת "מטא" שהוצג לפני 3 חודשים ומיד הציב אותה בעמדה תחרותית עם ה Bard של גוגל וה Chat GPT של מייקרוסופט(ופותח על ידי Open AI) ולפי שיצא קצת לחקור בנושא, המודל חישובי של המוצר של META נחשב מתקדם וחכם יותר מהאחרים.
———————————
בואו נדבר קצת באופן כללי על המוצרים ולמה אני בכלל מחזיק את המניה

כיועץ פיננסי ומרצה לתחום אני צריך לשווק את עצמי בצורה מסוימת, אם באופן ממומן ואם בדרך אורגנית.
כשהקמתי את העסק לפני 3 שנים מצאתי את עצמי עושה שלושה דברים:
א. מכין סרטונים ומעלה ליוטיוב
ב. כותב תכנים בפרופיל ובקבוצת פייסבוק שהקמתי
ג. מגיב לשאלות בקבוצות פייסבוק ופוסטים של אחרים

ה"קניון" של פייסבוק נתן לי משפך לקוחות על בסיס תכנים שהייתי מעלה ותגובות שהייתי כותב ברחבי הפלטפורמה. וזה היה בסיס חשיפה מעולה.
ככל שגדלתי הגעתי לנקודה שיש לי כיום 8.5 אלף אנשים בקבוצת הפייסבוק ועוד 5 אלף חברים בפרופיל(כשאני מכיר אולי אלף מהם). כלומר יש לי כמעט 14 אלף(נוריד כפילויות נגיד 12) לקוחות פוטנציאלים – מבלי שהוצאתי שקל על פרסום.

את הסרטונים שהכנתי ועדיין מכין לערוץ היוטיוב, קיבלתי אפשרות להעלות לעמוד אינסטגרם שפתחתי ובשנתיים האחרונות לריל שקיים גם בפייסבוק. כלומר הפלטפורמה איפשרה לי דרך להפיץ גם את הסרטונים שאני מכין ובעצם נתנה לי את המוצר המשלים.

מה נותר לי חסר? מסרים מיידיים.
אז נכון שיש לי גם טלגרם, אבל במה הישראלי הממוצע משתמש הכי הרבה במהלך היום? ככל הנראה אפליקציית הוואטסאפ איתה הוא מתקשר ושעם הזמן גם הפכה להיות מכשיר הטלפון לשיחות שלו בזמן שהיה בחו"ל.

בכך 3 המוצרים הללו לבד מספקים לי כבעל עסק כמעט כל מה שאני צריך כדי להפיץ תוכן, לשווק את עצמי עם טירגוט טוב דרך קבוצות פייסבוק ולהעלות מגוון תכנים אשר יתפסו את העין של העוקב.

מן הצד השני, הלקוח שמחפש את המקור שיוכל לקבל ממנו שירותים מקצועיים ועל הדרך גם למצוא פידבקים והמלצות רואה בפייסבוק והאינסטגרם מקורות מעולים לכך.

מבחינתי כמשקיע, אני קודם כל מכיר את החברה ומוצריה, אפשר לומר שמתקיים מהם ומכאן יכול להגיע לנתח אותה מספרית בצורה טובה ומקצועית יותר – משקיע במה שאני מבין.
———————————————–

מה קרה ומה השתנה בחברה

רק בחודש נובמבר מניית החברה הגיעה לשער 88$ לאחר שהשלימה נפילה של 75% מהשיא שלה בו היתה שנה לפני כן.

הרשת התמלאה במשחק הלשון איך חברת "מטא" בעצם כבר מתה.

הצפי היה לדעיכה מהותית בשימוש במוצרי החברה תוך כדי ההסבר שאף אחד כבר לא משתמש בפייסבוק והצפי כי טיק טוק תקח ממנה נתחי שוק. החברה הגיע למכפיל רווח של 10(!!) כאשר ענקיות טכנולוגיות שאינן צומחות עמדו במכפילים של 15-20.

מבט בעייתי נוסף היה לתחום Realty Labs של פיתוח משקפי האוקולוס והתמקדות במטאוורס ששרף מיליארדי דולרים מדי רבעון.

בנתיים בדוחות הכספיים ראינו כי במוצרי החברה משתמשים כ-3 מיליארד אנשים מדי יום – בערך חצי מהעולם הרלוונטי.

ואז התחילו להגיע מהלכים נכונים בשילוב עם ברבורים לבנים:
1. פיטורים של 25% מעובדי החברה ללא פגיעה בפעילות(צוקרברג אף התבטא כי העובדים שנשארו דווקא מאושרים יותר) מה שכמובן פינה כסף להשקעות.

2. המשך צמיחה בשימושים בפלטפורמות החברה, גם אם לא בקצבים ההסטורים.

3.איסור טיק טוק לשימוש בארה"ב – הנושא עדיין בדיונים אך מדינה אחת(בתוך ארה"ב) כבר אסרה את השימוש באפליקציה.

4. מעבר העולם להתמקדות במוצרי AI מקום בו LLaMA של החברה נחשבת מתקדמת ביותר.

5. ירידה צפויה בהשקעה בתחום המטאוורס ששורף כסף ללא הכנסות מהותיות.

6. הכרזה על בייבק עצום של 40 מיליארד דולר, כסף שעדיין לא היה בקופת החברה
———————————-

יאלה בואו נדבר מספרים

שווי שוק החברה נושק ל-700 מיליארד דולר
עוד מזומן נטו של כ-10 מיליארד דולר שזה נחמד אבל זניח ייתן EV של 690 מיליארד דולר לחברה

העלייה במחיר המניה הביא אותה למכפיל רווח של 28 ומכפיל 24 לשנה הבאה על בסיס הערכות האנליסטים.

איך זה אפשרי אם היא לא ממש צומחת?
לחברה רווחיות גולמית של כמעט 80%(!!), זה אומר שעל כל דולר הכנסה נשאר לה בערך 80 סנט לכל הפעילות התפעולית של החברה ולרווח נקי לבעלי המניות שניתן לחלק או לעשות בייבק.
סתם שתבינו, אמזון הענקית מציגה רווח גולמי של 12-13 אחוזים.

אבל מה עם ההשקעה במטאוורס ששורפת מזומנים?
החברה עדיין יודעת לייצר כמעט 12% אחוז תשואה על ההון המושקע, למרות זאת. היא מייצרת כמעט 18 מיליארד דולר של FCF בשנה(אחרי הוצאות המטאורס כמובן) מה שמאפשר לה גמישות עצומה להחליט לעשות עם הכסף מה שהיא רוצה – אם להגדיל את שריפת המזומנים ואם להשקיע במקומות רווחיים.

דבר חשוב אחרון לפני שנבדוק תמחור – חפיר(Moat).
לחברה יש חפיר מהיותר חזקים בעולם(לדעתי מייקרוסופט הוא החזק בעולם) בגלל שמי שיש לו עסק שעובד טוב דרך הפייסבוק והאינסטגרם לא יחפש לעבור למקום אחר. כנ"ל לגבי צרכן שמרגיש שהפלטפורמות הללו מספקות לו את הצרכים. תוסיפו לזה את אפקט הרשת העצום של 3 מיליארד משתמשים יומיים וקיבלתם את אחד החפירים החזקים בעולם.

מה נותר לנו להבין? מאיפה תגיע הצמיחה
אז נכון להיום החברה עושה מונטיזציה(מפיקה כסף) רק מפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם.
לאחרונה החלה להפיק מעט כסף מוואטסאפ לעסקים והקמת אפשרות לרכישת וי כחול בתשלום מנוי.

כלומר החברה עדיין לא מפיקה ממש כסף מוואטסאפ ומה Reels באינסטגרם ובפייסבוק – מכאן יכולה להגיע צמיחה בטווח הקצר.

בטווח הבינוני החברה תצטרך למצוא איך לעשות מונטיזציה ל LLaMA (אולי כבר מצאה ונשמע בקרוב)

ובטווח המעט יותר רחוק להבין איך מעבירים את פרויקט המטאוורס לרווחיות או לחיסול מוחלט והתמקדות בשאר המוצרים תוך כדי הגדלת הרווחיות.

אין באמור המלצה, הנ"ל ניתן לצורך מידע בלבד. לכותב אין רשיון לייעוץ או שיווק פנסיוני ואיננו סוכן ביטוח בעל רשיון מטעם משרד האוצר

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest