fbpx

ניתוח מניית ספוטיפיי – סימבול SPOT

photo1686547821

ניתוח מניית ספוטיפיי – סימבול SPOT

מניה שניה שביקשתם שאנתח(משום מה המניות הזרות מקבלות הכי הרבה בקשות, אתם מפספסים כאן את הישראליות בענק)

——————————–
חברת ספוטיפיי מספקת שירות שמע למוזיקה ופודקאסטים דרך אפליקציה לנייד ועם אפשרות לגישה דרך הדסקטופ האישי.

החברה השבדית פיתחה את השירות האפליקטיבי בשנת 2006 והונפקה במרץ 21, כנראה הזמן הכי טוב שעוד היה אפשר להנפיק את החברה ולהנות משווי מנופח ברוח התקופה, אך במקרה של ספוטיפיי לא מדובר על עוד מוצר חולף או בועתי.

הפלטפורמה מאפשרת גישה למיליוני שירים ברחבי העולם, ולאחרונה ניתן לצפות דרכה גם בוידאו של חלק מהפרקים, כחלק מאסטרטגיה לתחרות ביוטיוב. אפשרות זו היא חדשה וזמינה לסמארטפון ולמחשב.

כחצי שנה לאחר הנפקתה כבר עלתה לשיא(ישן ) כ 50% לשער 2,230 רק כדי להתחיל תהליך ירידה של חצי השנה הבאה יחד עם כלל השוק הטכנולוגי עד לסביבת שער ה 800 דולר

עם הנסיקה המתחדשת של הנאסדק מתחילת שנת 23 בו עלה מעל ל 30%, באה ספוטיפיי והציגה דוחות מעניינים, יחד עם חידושים מוצלחים, כמה רכישות סינרגטיות ומתחילת השנה עלתה לשיא חדש סביב שער 2,700$ ונגיעה משווי שוק של 30 מיליארד דולר

החברה עובדת לפי 2 מודלים של הכנסות:
1. מבוסס מנוי חודשי וללא פרסומות
2. ללא תשלום אך עם פרסומות ותפעול פחות נוח(מוכר לכם? כן יוטיוב)

אז מה היה ומה עשוי עוד להיות?

חסרונות:
שוק רווי תחרות. פרט ליוטיוב, אפל מיוזיק, אמזון מיוזיק, טנסנט וגוגל פודקאסט יש עוד המון חברות נישתיות יותר כמו פנדורה ודיזר. ואכן ראינו כי איבדה נתח שוק מאזור ה 33% לסביבה של ה 30% בלבד.

הרווחיות התפעולית היא שלילית. לאחר שבשנת 21 החברה עברה לרווח תפעולי חיובי, הגדלת ההוצאה על מחקר ופיתוח ביותר מ 50% העבירה אותה לנגטיב כבר 6 רבעונים. די בעיתי בהתחשב בכך שהחברה קיימת 17 שנים ונחשבת למובילת שוק בתחומה.

דילול משקיעים באמצעות תשלומים מבוססי מניות. ב 12 החודשים האחרונים לבד היה תשלום של 435 מיליון דולר על בסיס מניות. מדובר על 1.5% משווי החברה אחרי העלייה הגדולה הזו, כך שלפני כן היה אפילו מהותי יותר לשווי.

יתרונות החברה:
מדובר על השחקן מספר 1 בתחום השמע לפנאי. ספוטיפיי היא האפליקציה שמובילה את השוק במאזינים נאמנים שאוהבים את המוצר באמת. העובדה שיש להם יוצרי תוכן ייחודיים ואינדיבידואלים להם בלבד דוגמת ג'ו רוגן יוצרת חפיר מעניין שאין לאף מתחרה שלה. בצורה זו יצרה לעצמה לקוחות שבויים אך נאמנים למוצר.

צמיחה יוצאת דופן. החברה באמת יודעת לצמוח וכמובן נהנת מהתנופה שיש בשוק שלה. בסוף 2017 ספוטיפיי הכניסה פחותמ 5 מילאיארד דולר בשנה והיום כבר עומדת על מעל ל 13.
יעד הצמיחה של מנכל החברה, דניאל אק, הוא להכנסות של 100 מיליארד דולר(!!) בשנת 2030 – הזוי לחלוטין בעיני, בעיקר כי גם שואפים לרווחיות תפעולית של 20%.
צריך להבין, בשונה נאמר מנטפליקס, לה יש יצירות שלה אשר רווחיות יותר, במקרה של ספוטיפיי על כל שיר יש תשלום תמלוגים וכל פודקאסט בלעדי מביא איתו תשלום ליוצר.

כיום לחברה יש כ 500 מיליון יוזרים פעילים בחודש ומטרת החברה להגיע ל-1 מייארד עד ל 2030. אחת הדרכים להגיע לקהלים נוספים ולגדילה בהכנסות היא על ידי מכירת זכויות צפייה בוידאו לתכנים האינדיבידואליים שלהם כמו "המופע של ג'ו רוגן" ו"Call Her Daddy" וזו אסטרטגיית החברה.
מטרתה להמשיך להנחית כוכבים עם קהל מאזינים גדול ולהמשיך לבסס עצמה כפלטפורמת הפודקאסטים המובילה בעולם(ולא מוזיקה) כאשר שם יהיה לה חפיר ברור עם איכות וביקוש שרק היא יכולה להעמיד.

וכאן הצלחתה תמדד. במידה והאסטרטגיה הזו תצליח ותתפוצץ לחברה – היא תוכל להפוך לענקית יוצאת דופן.

במידה ואכן תגיע להכנסות של אפילו 50 מיליארד דולר בשנה(זה אומר כמעט פי 4 למצב הקיים) ברווחיות של 20% מדובר על רווח נקי של 10 מיליארד דולר.
במצב כזה השווי היום הוא זיל הזול לעומת אליו היא תוכל להגיע.

מן הצד השני, המשמעות היא הכפלה של כמות המשתמשים כל שנתיים. היא אמנם עשתה זו לא רע עד היום אך בשלב הגרות הנוכחי של החברה היא מוכרת בכל העולם, השווקים החדשים אליהם יכולה לפנות מתחילים להצטמצם, ואילו התחרות גדלה. במידה ומתחרותיה ינקטו אסטרטגיה דומה ממוקדת פודקאסטים ייתכן ותיתקל בבעיה רצינית בהמשך.

באותה מידה ייתכן ותבסס את החפיר שלה בצורה כה טובה שלא באמת יהיה אפשר להתחרות בה.

אין באמור המלצה, לנ"ל יש עניין בניירות המוצגים מעלה. אני אינני יועץ או מנהל השקעות בעל רשיון וכל הנכתב הוא על דעתי בלבד

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest