fbpx

סולראדג' – מניית אנרגיה ירוקה סימבול SEDG

photo1687924264

חברה שלישית שביקשתם שאנתח היא סולראדג' – מניית אנרגיה ירוקה

יש לקחת בחשבון שמדובר על חברה ישראלית הנסחרת בארה"ב כך שיש אפשרות ליצור קשר עם החברה, להפגש עם הנהלתה ולקבל מידע כללי רחב יותר לגביה מאשר מניות זרות אחרות.

בואו נכיר את סולראדג'

החברה החלה כסטארטאפ ישראלי עוד בשנת 2006 ונחלה הצלחה שהביאה אותה היום להיות חלק ממדד הנאסדק והישראלית הראשונה ב S&P500.

סולראדג' היא ספקית מובילה של פתרונות אינוורטר אופטימלי.
הזרם הישר שמפיקה (בשפת התעשייה נקרא DC) עושה אופטימיזציה לאותן מערכות אינוורטר, ממקסמת את ייצור החשמל תוך כדי הקטנת עלות האנרגיה המיוצרת על ידי מערכת פוטווולטאית(נקראת גם PV) מה שמשפר את החזר ההשקעה בתעשייה.

סולראדג' מציעה פתרונות אנרגיה למגורים, מסחר, ומערכות PV בקנה מידה גדול. לחברה יש בנוסף היצע מוצרים בתחומי האנרגיה כמו מערכות אחסון, ורכיבי גיבוי, רכב חשמלי, יכולות טעינה, ניהול אנרגיה בבית, שירותי רשת ווירטואלייםתחנות כוח, ופתרונות אספקת חשמל ללא הפרעה.

ובגלל כל המילים הגבוהות, בפשטות נגדיר אותה "חברת אנרגיה ירוקה" וכדי להבין אותה נצטרך לצלול יותר פנימה.

מן הסתם סולראדג' נהנת מהמגמות המאקרו כלכליות המעודדדות אנרגיה נקייה, אגירה של אנרגיה חולפת ומעבר לשימוש ברכבים חשמליים על פני רכבי בנזין מזהמים.

בנוסף לממירים ולמיטובי הספק שציינתי קודם, סולראדג' הרחיבה את היצע המוצרים שלה למערכות אחסון/אגירת אנרגיה, שכן היא שואפת לספק פלטפורמת אנרגיה חכמה מקיפה.

החברה ממשיכה לצבור אחיזה משמעותית באירופה, אבל יש פוקוס אחר בו היא מתכננת להשיג נתח שוק משמעותי בארה"ב, על רקע זיכויי מס על היותה יצרן. הנה ציטוט משיחת הרווחים האחרונה שמדגישה זאת:

"התוכנית התפעולית שלנו כוללת הוספת אתרי ייצור בארה"ב כדי להגדיל את הקיבולת ולהפיק תועלת מהקרדיטים ליצרנים של ה-IRA. אנחנו בדרך ליעד היצרני בארה"ב ברבעון השלישי של השנה"

המשמעות היא שכרגע, אסטרטגיית ההשקעה בארה"ב היא – סבלנות. כל זאת כשהחברה מנסה להגדיל את יכולת הייצור שלה במדינה העיקרית.

לדעתי, וזו דעתי האישית מלמידת החברה, כן החברה בולטת, חזקה וצומחת באירופה, אבל את האפסייד האמיתי תשיג מגידול בנתח השוק בארה"ב ולדעתי לשם היא חותרת.

מעבר לעובדה שהחברה ומתחרתה העיקרית אנפייז(סימבול ENPH) נחשבות למועדפות על המשקיעים, דווקא מתחרה קטנטונת אך צומחת בשם Tigo היא שמהווה סיכון לנתח השוק של החברות.

אך משיחות שלי עם כמה עובדי סולראדג' נראה שבחברה יש חשש דווקא מלא אחרת מאשר – טסלה. ענקית הרכב/טכנולוגיה כבר עבדה בעבר עם הממירים של סולאראדג' עד שעברה לייצר אותם בעצמה ונראה כי כעת בוחנת מיזוגים של חברות קטנות מהתעשייה לצורך השלמת הטכנולוגיה החסרה להתחרות בהן(על אף שמדובר על מיקרו חברות בהשוואה לטסלה).

סולראדג' שנמצאת כיום בשווי שוק של 14 מיליארד דולר עומדת פחות או יותר באותו שער אליו הגיעה בסוף שנת 2020.
כאשר אנחנו מדברים על חברה בשלבי צמיחה, עם אסטרטגיית צמיחה מובהקת ושמ 2018-2020 הכפילה שוויה פי 5 – צריך להכנס למספרים כדי להבין האם יש כאן הזדמנות גדולה(והאם זה המקום להשקיע אחרי שמיממשנו את הרווחים ב SWBI ביום שני).

יאלה מספרים:

בסוף שנת 2015 החברה עוד הכניסה רק 325 מ דולר. בדוח של סוף 22, רק 7 שנים לאחר מכן, הכנסות החברה כבר גבוהות פי 10 ועומדות על 3.1 מ דולר (ואף המשיכה לצמוח בדוח הרבעוני).

הרווחיות הגולמית מכובדת בגובה 27%, אך לא מתקרבת לסביבה של חברות SAAS וגם לא לזו של חברות השבבים שמייצרות מוצר פיזי.

בנוסף, המתחרה אנפייז מציגה רווחיות הרבה יותר גבוהה שאף עוברת את ה 40% גולמי ומאפשרת לה יותר גמישות בפעילות החברה.
אך יש לקחת בחשבון שנמצאת בשווי שוק הרבה יותר גבוהה מסולראדג', בכ 50% , על רק שני שליש מההכנסות.

אסטרטגיית סולראדג' דוגלת בהשקעה גבוהה במחקר ופיתוח, כ-10% מכלל ההכנסות, בשונה ממתחרתה שדווקא מתמקדת ב"קניית מכירות" על ידי הקצאת הון גבוהה להשקעה בפן הזה.
זה שיקול די מעניין למשקיע הקצה, מי שרוצה לראות גידול בקצב המכירות כנראה יעדיף את אנפייז, לעומת זאת מי שמאמין שהשקעה ב R&D היא שתביא אל סולראדג' להיות מובילת שוק בעתיד יעדיף להתמקד בה.

כן יש לקחת בחשבון שסוג הפעילות של סולראדג' מחייבת השקעות Capex גבוהות שיכולות להגיע השנה, על פי הערכות, גם ל 250 מיליון דולר- כ 8% מהמכירות הצפויות.

על בסיס האביטדה ניתן להעריך כי כבר השנה תוכל לסיים על 450 מיליון דולר – במצב כזה נקבל מכפיל אביטדה של 31 (בניכוי מזומן) – גבוה מאוד אך לגיטימי כשמדברים על חברת צמיחה.
בנוסף אם נשווה לאנפייז, נראה שהיא בסביבת מכפיל של 35.

אז האם סולראדג' זולה?
ביחס למתחרתה העיקרית – זה תלוי בפוקוס אותו אנחנו בוחרים לשים כשמנתחים חברה.

באופן כללי – תלוי כמה צמיחה אנחנו חושבים שהיא תוכל להפיק בשנים הקרובות תוך שמירה ואף שיפור הרווחיות שלה

אין בנכתב המלצה לפעול בניירות ערך מכל סוג ואין לראות בכך עידוד השקעה. הכותב איננו בעל רשיון ייעוץ השקעות מטעם משרד האוצר

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest